IMG_0517

De ervaringen van Hoogmartens Wegenbouw

Sommige van onze klanten helpen we slechts tijdelijk uit de nood. Toch is het fijn om te zien dat de bedrijven die we bijstaan onze hulp regelmatig opnieuw inroepen wanneer nodig. Zo ook Hoogmartens Wegenbouw.

Al meermaals deed Hoogmartens Wegenbouw beroep op de diensten van Plug.In Office. De eerste samenwerking ontstond daarbij toen een teamlid uit de HR-afdeling haar vertrek aankondigde. “We hadden destijds snel nood aan iemand om haar afwezigheid na de opzegtermijn op te vangen”, vertelt Julie Dekker, die daarvoor beroep deed op Plug.In Office. “De Officer die werd ingeschakeld, gaf ons de tijd om op zoek te gaan naar de juiste kandidaat voor de job. Je wil immers niet vlug-vlug iemand moeten aanwerven die uiteindelijk niet geschikt blijkt”, stelt ze. “Uiteindelijk begeleidde de Plug.In Officer onze nieuwe aanwinst zelfs nog een tijdje om de overgang vlot te laten verlopen. We werden dus uitstekend geholpen.”

Vanwege de vlotte samenwerking nam Hoogmartens Wegenbouw nadien nog meermaals opnieuw contact op met Plug.In Office met de vraag wat we voor hen konden betekenen.

Brand bij Hoogmartens Wegenbouw

Toen dat een tijd terug gebeurde, moest wel erg snel gehandeld worden. Financieel manager Koen Hontis herinnert zich nog goed de situatie: “In maart 2022 legde een brand onze gebouwen in Opglabbeek in de as. We waren daardoor heel wat data kwijt die zelfs via ons Cloud-systeem niet meer gerecupereerd konden worden”, vertelt hij. “Daarom hebben we alle bewaarde facturen uit het papieren archief gehaald om te laten digitaliseren. We moesten plots meer dan 3000 facturen opnieuw bijboeken. Onbegonnen werk voor ons team terwijl er nog steeds ander werk bleef binnenkomen. We zochten dus iemand die ons daarbij kon helpen, en Julie tipte Plug.In Office.”

In eerste instantie had Hoogmartens vooral snel nood aan bijstand. “We zijn absoluut heel snel geholpen, én goed”, vertelt Koen. “Op basis van de omschrijving van mijn collega leverde Plug.In Office ons de juiste profielen aan. Binnen de vijf dagen na onze vraag waren we bovendien geholpen”, vult hij aan. “De Plug.In Officer met het ideale profiel voor ons takenpakket was maar deeltijds beschikbaar door overlap met een andere opdracht, maar ook dat loste Plug.In snel op door meteen een tweede Officer ter beschikking te stellen. Ze wisselden elkaar in onderling overleg uitstekend af.”

Veel tijd om onze Plug.In Officers in te werken was er niet. “We hadden eerlijk gezegd niet de tijd om hen alles zorgvuldig uit te leggen. We werkten aan 200 km/uur om alles bij te werken”, geeft Koen toe over de hectische periode na de brand. “Plug.In Office heeft ons snel en flexibel bijgestaan door twee toegewijde mensen voor ons ter beschikking te stellen. Zij hebben een hele tijd intensief meegeholpen. Zo waren we sneller bijgebeend dan we hadden durven hopen.”

Een match voor de toekomst

“De mensen die ons aangereikt werden, hadden trouwens een goede kennis van hun vak”, voegt hij nog toe. “Natuurlijk moet de match er ook zijn op persoonlijk vlak, maar ook dat ging erg vlot. Je kan Plug.In Office typeren met onze eigen filosofie: veelzijdig, doener, flexibel, grondig, veilig. Ik denk dat de kernwaarden die wij bij Hoogmartens naar voren schuiven ook van toepassing zijn op Plug.In Office. Een ideale match.”

“Mochten onze eerdere ervaringen met Plug.In Office niet zo positief geweest zijn, dan hadden we wellicht niet meer aan hen gedacht”, besluit hij nog. “Maar die waren ons erg goed meegevallen en natuurlijk is het een troef om iemand te kunnen inschakelen die het bedrijf en onze systemen al kent. Als je iemand nieuw moet aanwerven, verlies je opnieuw veel tijd. We weten nu: als we bellen, is de kans groot dat we meteen geholpen zijn. Die snelheid is heel fijn.”

De grootste troeven van Plug.In Office voor Hoogmartens Wegenbouw? “Snelheid, flexibiliteit en kwaliteit.”